Close
Sök

Köpvillkor

Allmänt

Walfrid Svenssons Möbler AB, (”Walfrid”/”vi”/"jag"/"webbplatsen"), 559097-1734, Nygatan 4, 652 20 Karlstad är företaget som står för försäljning av alla varor som säljs via denna webbplats.
E-postadress för orderhantering och kundtjänst: info@walfrid.se
Beställningsinformation

När du har genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (info@walfrid.se).
Du måste ha fyllt 18 år vid köp på e-handeln.

Leveranstider

Beställningsvaror har i normala fall en leveranstid på ca 4-8 veckor men leveranstiden kan variera beroende på vad det är för möbel och varifrån den skickas (se information på vald artikel).

I Värmland levererar vi med egen personal och lastbil. I övriga Sverige anlitas fristående transportbolag t.ex Bring eller Schenker.
Vid levererar bara i Sverige, ej utomlands. Frakt tillkommer i Sverige, kontaka butiken för mera information.

Vid eventuella leveransförseningar meddelas det till köparen via mail.

Priser

Priserna på webbplatsen anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan/webbplatsen, samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information, mänsklig faktor mm. och vi förbehåller oss självklart rätten att justera priser vid behov.

Betalningsvillkor

Vi använder faktura eller Swish i samband med betalning. Vid beställning betalas en handpenning på 20% av orderbeloppet. Resterande belopp betalas inom 10 dagar efter leveransen skett.

Ångerrätt

Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits. Vid ångerätten är det du som kund som står för returfrakten.

Gäller ej:

  • Ångerrätten gäller ej för specialbeställda varor, eller varor som är tillverkade för dig som kund, Tex soffa i eget val tyg eller trämöbel som träslaget är valt av dig. För mera information kontakta butiken.

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig, samt fotografi på skadan skickas till e-post (info@walfrid.se).
Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedel och anvisningar till dig.
Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Undersökning av vara

Köparen är skyldig att vid mottagandet av varan undersöka om varan har synliga skador. Anmärkning om synlig skada ska göras omedelbart vid godsets mottagande och antecknas i transporthandlingen eller i annan handling. Anteckningen ska bestyrkas av chaufför eller avlämnare. Det är vidare upp till köparen att kontrollera och verifiera att de varor som mottages i butik eller vid leverans är de som beställts. Dold skada ska anmälas till Walfrid Svenssons Möbler snarast, dock senast fem (5) dagar efter mottagandet.

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex. vid köp av fel typ eller färg står du själv för returfrakten tillbaka till oss.
Bytes rätten gäller ej besällningsvaror som är specialbeställning så som eget valt tyg, storlek, träslag eller ytbehandling på varan.

OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (info@walfrid.se) innan du skickar dina varor!

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.